Słyszałeś, że sklep internetowy to dobry biznes? Chcesz sam zacząć działać w e-commerce? Z pewnością warto spróbować, bo sprawnie funkcjonujący sklep może stać się źródłem dużych zysków i główną osią własnej działalności. Jednak zanim przystąpisz do działania musisz odpowiedzieć sobie na podstawowe pytanie: co sprzedawać w Internecie?
Co najbardziej opłaca się sprzedawać w internecie?
Jeśli masz zamiar traktować sklep przede wszystkim jako źródło zarobku, zapewne chętnie dowiesz się, po jaki towar najczęściej sięgają internauci. W znalezieniu odpowiedzi pomoże raport „E-commerce w Polsce 2014” wykonany przez Gemius dla e-Commerce Polska. Oto odsetek respondentów, którzy dokonali zakupu online w poszczególnych dziedzinach:
- Odzież, dodatki, akcesoria – 80%
- Książki, płyty, filmy – 77%
- Sprzęt RTV/AGD – 66%
- Telefony, smartfony, tablety, akcesoria GSM – 59%
- Bilety do kina/teatru – 58%
- Obuwie – 57%
- Sprzęt komputerowy – 57%
- Kosmetyki/perfumy – 55%
- Odzież sportowa – 53%
- Artykuły dziecięce, zabawki – 51%
- Podróże, rezerwacja – 45%
- Samochody i części samochody – 45%
- Gry komputerowe – 44%
- Meble i wystrój wnętrz – 41%
- Biżuteria – 40%
Oczywiście te dane nie są prostym drogowskazem, za którym należy bezmyślnie podążać. Popularność produktu to nie wszystko. Musisz jeszcze wziąć pod uwagę to, czy jesteś w stanie uzyskać dostęp do hurtowni lub producentów, którzy pozwolą na zaoferowanie konkurencyjnych cen. A może sam jesteś w stanie wytwarzać towar? Dobrym pomysłem na start może być również dropshipping.
Sprzedaż niszowych produktów
Sprzedaż najpopularniejszych towarów to podążanie za sprawdzonym schematem, ale taka taktyka ma też istotną wadę: ogromną konkurencję. Przebicie się w sieci z kolejnym sklepem odzieżowym będzie wymagało wiele czasu i wysiłku, a w przypadku płatnej reklamy będzie oznaczało wyższe koszty. Alternatywą jest sprzedaż niszowego towaru.
Znajdź branżę, która nie jest tak wszechobecna jak odzież czy elektronika i celuj do konkretnej grupy Klientów. Akcesoria do rzeźbienia w drewnie? Narzędzia do hodowli bonsai? A może personalizowane ubranka dla psów? Uruchom wyobraźnię i poszuka niszy o dużym potencjale.
Płyń na fali nowego trendu
Jeżeli jesteś na bieżąco z modą i nowinkami technologicznymi, możesz spróbować sprzedaży produktu, który właśnie zyskuje popularność. Pomyśl, ile byłbyś w stanie zarobić, jeżeli otworzyłbyś sklep z dronami, gdy niewielkie wielowirnikowce dopiero wchodziły na rynek. Nowe praktyczne sprzęty lub zabawne gadżety (takie, jak fidget spinner) pojawiają się regularnie, a ten, kto wyczuje odpowiedni moment wiele zyskać na nowym trendzie.
Co sprzedawać w Internecie? To co lubisz!
Ostatnia możliwość to sławne podążanie za pasją. To prawda, że co drugi coach namawia do realizowania marzeń w życiu zawodowym i takie podejście może wydawać się banałem, jednak musisz przyznać, że ma też istotne zalety. Po pierwsze, sprzedając towar związany z hobby, stajesz się naturalnym ekspertem. Wiesz jak doradzić, znasz branżowe fora oraz grupy i umiesz trafić do odbiorców takich jak Ty. Po drugie, zajmowanie się pasją jest po prostu przyjemne. Jeśli nie osiągniesz dużego sukcesu komercyjnego, nie będziesz miał poczucia zmarnowanego czasu, a jeżeli uda Ci się powiększyć stan konta, to pieniądze będą miłym dodatkiem do tego, co i tak chętnie robisz za darmo.
Programista, analityk IT i specjalista ds. projektów z wieloletnim doświadczeniem. Absolwent Politechniki Białostockiej i Politechniki Warszawskiej. Magister elektrotechniki z wieloletnim doświadczeniem w branży kurierskiej. Wykształcenie uzupełnione o studia podyplomowe oraz liczne szkolenia z zakresu zarządzania projektami IT, analizy IT oraz modelowania procesów biznesowych. Prywatnie miłośniki literatury fantasy i szczęśliwy ojciec.